پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 27
نویسنده : saeed.bp

90 درصد از مردم، گروه خونی مثبت دارند و سازمان انتقال خون به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد. گروه خونی O+ فراوان‌ترین گروه خونی در بین مردم است و 33 تا 34 درصد از مردم دارای این گروه خونی هستند.وی افزود: همچنین 25 تا 26 درصد از مردم گروه خونی A+، حدود 24 درصد از مردم گروه خونی B+، حدود 7 تا 8 درصد از مردم گروه خونی AB+، حدود 3 تا 4 درصد دارای گروه خونی O منفی، حدود 2 تا 3 درصد A منفی و کمتر از یک درصد از آنها گروه خونی AB منفی دارند.

 

حاجی بیگی از گروه خونی AB منفی به عنوان نادرترین گروه خونی در بین مردم یاد کرد و گفت: مردم حتما باید گروه خونی خود را بدانند و در برخی موارد که عنوان می‌شود خون کمیاب می‌شود، هیچ فردی مقصر نیست؛ زیرا برخی از گروه‌های خونی کمیاب و نادر هستند و در استان تهران ممکن است بین یکهزار نفر اهداکننده خون، 2 تا 3 نفر دارای گروه خونی AB منفی باشند.سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در سال‌های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان، مراکز اهدای خون با کاهش مراجعه مردم روبرو می‌شد و از طرفی چند سالی بود که فاصله بین افطار تا سحر کوتاه بود، اما امسال مراکز انتقال خون سراسر کشور با ذخیره خونی بسیار خوبی وارد ماه مبارک رمضان شدند.

 

این گروه خونی شاید بیش از هزار سال نیست که پیدا شده است و فقط ۲ الی ۵ درصد از جمعیت کل جهان دارای این گروه خونی می باشند. گروه خونی AB با طبع صفرا در طب سنتی مطابقت دارد و معادل عنصر آتش می باشد. شناخت آنها کمی دشوار است، زیرا خصوصیات اخلاقی آنها تلفیقی از سایر گروههای خونی است. به این گروه، گروه دریافت کننده عمومی هم می گویند، زیرا می تواند از هر 3 گروه خونی خون دریافت کند، اما فقط می تواند به گروه خونی خود خون اهدا کند. بدن دارندگان گروه خونی AB با جهان مدرن بسیار سازگار است. از خواص این گروه همراه شدن خواص گروه خونی A و گروه خونی B با هم است. از آنجایی که این گروه خونی جنبه هایی از گروه خونی A و گروه خونی B را دارد، دارای حساسیتهای گروه خونی A و تواناییهای سازمانی گروه خونی B هستند. .




:: موضوعات مرتبط: گروه خونی , ,
:: برچسب‌ها: گروه خونی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: